Motoare electrice monofazate

Motoare electrice monofazate Motoare electrice monofazate

Motoare electrice monofazate cu puteri cuprinse intre 0.09 – 3kW

Caracteristici tehnice, sunt motoare electrice monofazate, produse in Italia, cu cuplu de pornire ridicat, bobinaj din cupru, cutie de borne din plastic si condensatorul in interiorul cutiei pentru maxima siguranta. Sunt motoare pentru aplicatii profesionale, precum morarit, prelucrarea lemnului, compresoare, constructii etc.

Catalog Monofazate Download
Preturi 2.2kW si 3kW Download

Caracteristici tehnice standard:

  • Tensiune: 230V
  • Frecventa: 50Hz
  • Clasa de izolatie: F
  • Protectie praf si umiditate: IP54
  • Modalitati de prindere: cu talpi B3, cu flansa B5, cu flansa B14, sau combinat B35 sau B34

Criterii selectie motoare monofazate

In ceea ce priveste selectia, tratam problema ce o intalnim cel mai des in modul de alegere si utilizare al motoarelor monofazate de catre beneficiar.

Pe langa puterea si turatia motorului factorul cel mai important de stiut este cuplul de pornire al motoarelor. Ce trebuie stiut este ca spre deosebire de motoare trifazate la monofazate cuplul de pornire este mai mic decat cuplul nominal. El este situat undeva intre 0.3-0.6 din cuplul nominal in functie de producator (il gasiti in cataloage exprimat ca Mp/Mn-romana sau Ts/Tn – engleza sau Cs/Cn- italiana)

Majoritatea motoarelor monofazate ce se gasesc pe piata din Romania au un cuplu de pornire de 0.3-0.4 din cuplul nominal al motorului. Acest cuplu de pornire este indicat in aplicatii precum ventilatoare, pompe unde nu este nevoie de cuplu / “forta” la pornire. La aplicatii mai grele precum in morarit, in prelucrarea lemnului, compresoare, cuplul de pornire 0.3-0.4 s-ar putea sa nu fie suficient si trebuie sa va orientati spre motor cu cuplu de pornire 0.5-0.6 din cuplul nominal.

Aceasta este problema ce o intalnim cel mai des la beneficiarii ce achizitioneaza din alte parti, deoarece acorda atentie doar la putere si turatie si nu acorda atentie pornirii. Motoarele se ard in aceste cazuri deoarece nu au cuplu la pornire, se chinuie sa porneasca, iau curent mare pe durata pornirii si se ard.

Constructiv diferenta esentiala dintre cele cu cuplu mare si cuplu mic de pornire este ca cele cu cuplu de pornire mai mare au rotorul din siluminiu, si cele cu cuplu mic, ce sunt cele mai multe pe piata, au rotorul din aluminiu. In mare de aici rezulta si diferenta de pret intre motoare.

Pentru alte informatii va stam cu placere la dispozitie.

Nume: *

E-mail: *

Telefon: *

Societatea:

Mesaj: *

* camp obligatoriu